Al jarenlang kloppen klanten bij Jansen Schilders op de deur om hun gebouw weer van een nieuw likje verf te voorzien. Van bedrijven tot particulieren. De afgelopen jaren is het bedrijf hard gegroeid, maar door de grotere groep medewerkers werd de bestaande mappenstructuur erg ongeorganiseerd. Dit moest anders dacht Jeroen Jansen en daarom besloot hij EDSAS Telecom & ICT in te schakelen voor advies. Een SharePoint-mappenstructuur met integratie in Teams kan de perfecte oplossing bieden voor Jansen Schilders.
In de voorgaande jaren was er een groot bestand van foto’s en documenten ontstaan. De mappen moesten dus worden uitgezocht. Jeroen Jansen maakte de vooropzet van de indeling, samen met EDSAS kwam de definitieve mappen indeling tot stand. Het bouwen kon beginnen, daarom werden de huidige bestanden gemigreerd naar Microsoft SharePoint. Dit ging goed samen met de Microsoft 365 software die al gebruikt werd.
Met het toenemende aantal werknemers werden de mappen met het vorige systeem snel ongeorganiseerd. Het werd lastig om gegevens te vinden. Dit had een negatieve invloed op de snelheid van de werkzaamheden. De nieuwe mappenstructuur biedt velen voordelen zoals een makkelijker gebruik, agenda beheer en taken toewijzen. Een pluspunt is toch echt het makkelijker zoeken. Zo kunnen werknemers makkelijker foto’s uploaden en foto’s zoeken. “Het hele systeem is opnieuw ingericht, zodat het veel eenvoudiger is om in te zoeken.”
In het vorige systeem hadden alle werknemers toegang tot alle gegevens. Nu het bedrijf verder groeit, is dit niet meer gewenst. Met de mappenstructuur via Teams kan Jeroen Jansen gemakkelijk de toegang per gebruiker verlenen. Hierdoor kunnen al zijn medewerkers bij de juiste bestanden.
EDSAS was voor Jeroen geen vreemde. Jansen Schilders heeft namelijk verschillende diensten via EDSAS afgenomen. Van e-mail tot telefonie en van support tot apparatuur. Het was dan ook vanzelfsprekend om EDSAS een voorstel te laten maken.
Daarnaast was de snelheid volgens Jeroen Janssen een echte pré. “Je wordt snel bediend. Er wordt snel actie ondernomen en meteen meegekeken.” Dit was erg belangrijk, omdat er tijdens de migratie soms mappen en bestanden lastig te vinden waren. Hij hoefde dan slechts een telefoontje te plegen of een e-mail te schrijven naar onze helpdesk en dan werd dit probleem meteen opgepakt. Ook was de klantvriendelijkheid een grote pluspunt. “De servicedesk werknemers die ons geholpen hebben, zijn altijd aardig, beleefd en netjes geweest.”
Bent u ook op zoek naar een efficiëntere bestandsomgeving? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.