Logo
Logo

Groei grenzeloos: De Kracht van een flexibele ICT-Partner

De zorgbehoeftes van gezinnen staan bij Krachtig Thuis altijd op één. Al ruim zeven jaar helpen de, inmiddels 40, zorgmedewerkers gezinnen via intensieve gezinsondersteuning in omgeving Oss, Land van Cuijk en Maashorst. De succesvolle aanpak van Krachtig Thuis resulteerde in een harde groei, met als bijeffect dat de ICT-uitdagingen steeds complexer werden. Om de focus op zorgverlening voor de cliënten weer aan te scherpen, hebben Kim van Rumund en Maartje Wouters de ICT uitdagingen ondergebracht bij EDSAS Telecom & ICT B.V., een flexibele ICT-partner die meegroeit. We vertellen u hieronder hoe Krachtig Thuis ontzorgd wordt op het gebied van hardware, software en verschillende ICT-oplossingen.

Zorgeloos device management

Om goede zorg te verlenen is het essentieel dat zorgmedewerkers overal goed bereikbaar zijn en beschikken over de juiste en up-to-date informatie. Mobiele telefoons en tablets zijn daarom van belang voor Krachtig Thuis, maar brengen tegelijkertijd veel ICT-uitdagingen met zich mee. Voorheen werden alle tablets handmatig geïnstalleerd en waren ze zelf te vaak bezig met het oplossen van ICT-problemen. Hier ging kostbare tijd aan verloren die eigenlijk bestemd was voor de zorgverlening. Door de flexibele hulp van ICT-partner EDSAS Telecom & ICT B.V. worden alle collega’s voorzien de juiste apparaten en snelle hulp, waardoor Kim weer tijd heeft voor haar eigen werkzaamheden en echt rust heeft op haar vrije dagen.

Krachtig Thuis werkte met veel verschillende systemen, welke onderling ook informatie met elkaar uitwisselen. Door de velen verschillende systemen, werd het heel onoverzichtelijk waar welke informatie gevonden kon worden. Bovendien kostten het medewerkers ook veel tijd om alle systemen volledig te begrijpen, overal in te loggen bij alle systemen en vervolgens uit te zoeken waar ze de juiste informatie konden vinden. Dankzij single sign-on (SSO) hoeven medewerkers slechts één keer in te loggen met hun Microsoft 365-account, waardoor ze hun waardevolle tijd effectiever kunnen benutten voor zorgverlening en minder tijd hoeven te verspillen aan inlogprocedures.

Geavanceerde beveiliging en gecontroleerde toegang

De professionaliteit die Krachtig Thuis levert in haar dienstverlening, wilden ze ook doorvoeren in hun ICT-omgeving. Om de cliëntgegevens en gevoelige bestanden professioneel te beveiligen, is de combinatie van RMM (Remote Monitoring and Management) en anti-virus gekozen. Met RMM kunnen bedreigingen beter gemonitord worden en makkelijk opgelost worden. Webroot SecureAnywhere is een cybersecurity software waarmee bedreigingen in realtime worden gestopt. Deze software beschermt bestanden en gegevens tegen verschillende soorten malware. Daarnaast zorgt de Microsoft SharePoint mappenstructuur met integratie in Microsoft Teams voor een verbeterde en gecontroleerde toegang tot bestanden. Hierdoor werd het overzichtelijker wie er toegang heeft tot welke gegevens. Daarnaast geeft deze combinatie de mogelijkheid om teamleden enkel toegang te geven tot de benodigde bestanden.

Snelle support voor ICT-problemen

ICT-problemen hebben veel impact op bedrijven in de zorg zoals Krachtig Thuis. Medewerkers kunnen hierdoor niet bij cliëntgegevens of rapporteren, welke nodig zijn voor de zorgverlening. Daarom is het juist voor zorginstellingen van belang dat problemen worden voorkomen en dat ze snel worden opgelost wanneer ze voorkomen. Door de snelle en flexibele ondersteuning van ICT-partner EDSAS Telecom & ICT B.V. kunnen zorgverleners sneller cliënten helpen. ”Als er een probleem is, dan kunnen we ze altijd bellen. En het wordt opgelost.’’

Waarom heeft Krachtig Thuis voor EDSAS gekozen?

Krachtig Thuis zocht een ICT-partner die veel uit handen kon nemen, ervoor kon zorgen dat alles professioneler geregeld werd en waar ze een goed gevoel bij hadden. Daarnaast moesten vragen snel beantwoord worden, omdat de zorginstelling zelf niet beschikt over een ICT-expertise binnen het bedrijf. Die ICT-partner heeft Krachtig Thuis in EDSAS Telecom & ICT B.V. gevonden. Het persoonlijk contact gaf de doorslag, er wordt echt geluisterd naar de behoeften van Krachtig Thuis en meegedacht met problemen.

Waar is Krachtig Thuis heel erg tevreden over?

De klantvriendelijkheid, het geduld en het laagdrempelige contact maken het verschil. ‘Als er een vraag is, dan kan je hem stellen. Ze behouden hun kalmte, blijven geduldig uitleggen en bieden regelmatig aan om naar je toe te komen als dat nodig is. Daarnaast is de bereikbaarheid een grote pré. Alle zorgmedewerkers van Krachtig Thuis kunnen EDSAS Telecom & ICT B.V. altijd bereiken voor al hun ICT-vragen en problemen. Is er geen directe oplossing voor het probleem? EDSAS Telecom & ICT B.V. pakt het probleem meteen op en komt er zo snel mogelijk op terug. ‘Ze laten je er niet mee zitten, dat vind ik heel krachtig.’

Tijdens het onboardingproces staat de klant echt centraal en worden vragen meteen beantwoord. Hierdoor verliep het onboardingproces erg makkelijk en soepel. Wanneer het op afstand niet verholpen kan worden, komen er medewerkers langs op locatie om het probleem goed op te lossen. Ze zijn een flexibele ICT- partner, de support kan eenvoudig verhoogd of verminderd worden, op basis van onze behoeften. Wilt u ook weten wat EDSAS voor uw zorginstelling kan betekenen? Bekijk onze ICT-diensten voor de zorg, speciaal voor u! Of vraag direct een offerte en vrijblijvend adviesgesprek aan.

Ja, ik wil een offerte aanvragen bij EDSAS

Vraag nu een offerte aan

    &nbsp
    &nbsp
    &nbsp
    &nbsp
    Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.